Odżywki na przyrost siły jak osiągnąć jeszcze lepsze wyniki na siłowni?

Potrzebnym elementem działania każdego wielbiciela siłowni, oprócz planu treningowego i właściwej diety, są odżywki. Aby uzyskać zaplanowaną masę mięśniową, spalić tkankę tłuszczową, odpowiednio się zregenerować i przy okazji zapewnić swojemu organizmowi wszystkie niezbędne składniki sięgają oni po kreatynę, aminokwasy rozgałęzione bcaa i taurynę.

W jaki sposób uzyskać najlepsze efekty na siłowni?

Celem kreatyny jest zwiększenie ilości energii w mięśniach. Dzięki temu możliwe jest trenowanie większym ciężarem i przyrost masy. Przeważnie łączy się ją z pozostałymi środkami. BCAA to trzy podstawowe aminokwasy odpowiedzialne za dostarczanie „budulca” do mięśni ćwiczącego, w trakcie wysiłku fizycznego. Tylko jak brać bcaa? Zależy od tego, jaki rezultat chcemy osiągnąć. Zabezpieczają mięśnie, w przypadku gdy spożywane są w czasie około treningowym, natomiast zażywane w innych porach dnia poprawia syntezę białek i szkodliwy kortyzol. Odżywki na przyrost siły.

Odżywki na przyrost siły

Następnym aminokwasem wartym zauważenia może być tauryna. Rewelacyjny środek na budowanie masy mięśniowej i w sytuacjach, gdy brakuje nam motywacji do ćwiczeń. Tauryna hamuje podczas wysiłku rozpad białek, więc inicjuje rozrost mięśni. Z badań wynika, że tauryna transportuje aminokwasy i pozostałe substancje odżywcze, podobnie jak insulina, do krwi ułatwiając ich przyswajanie.Co o suplementacji twierdzą eksperci? Jasno podkreślają, że podstawą jest prawidłowe odżywianie i stałe konsumowanie 5-6 posiłków w trakcie dnia, w tym pierwszy do godziny po przebudzeniu. Suplementy muszą być uzupełnieniem diety – wówczas łatwiej będzie zrealizować cel.

Przed wyborem odzywek trzeba czytać i pytać. Rozmawiać z opiekunem, lekarzem czy pracownikiem apteki na temat współdziałania, dawkowania, wyników i działań ubocznych.Aby efekty były zauważalne dłużej trzeba dbać o precyzyjne planowanie treningów i zmienić nawyki żywieniowe. Przy zakupie suplementów nie można korzystać z niesprawdzonych sklepów i dostawców. Cena może być niższa, ale jakość i pochodzenie niepewne.Oczywiście podczas treningów bardziej wytężonych i dodatkowej suplementacji trzeba zrezygnować z przyjemności, które nie tylko ograniczą działanie preparatów, ale mogą negatywnie wpływać na organizm. Aby nie wyrzucić w błoto pieniędzy trzeba być zdyscyplinowanym i przestrzegać założeń.

Niewątpliwie niebawem na rynku pojawiają się coraz to nowsze suplementy dla wielbicieli siłowni. Można obserwować nowinki w temacie, by wspomagać organizm w dochodzeniu do celu sprawdzonymi suplementami, lub modyfikować dietę o kolejne, np. glutaminę, ZMA, antyoksydanty, gainery. Sposobów jest mnóstwo, a wybór opierać się ma na indywidualnych potrzebach i tym, w jakim czasie, na jak długo i jakim kosztem chcemy wypracować wymarzona muskulaturę. Warto podkreślić, że podstawowe suplementy jak aminokwasy rozgałęzione bcaa , kreatyna, białko serwatkowe albo preparaty witaminowe stanowić mają dodatek do diety. Duża ilość koniecznych substancji przyjmowanych w odzywkach jest możliwa do przyjmowania z pożywieniem. Oczywiście nie w tak znacznych ilościach, ale zbilansowana dieta powinna zawierać około 1/2 wszystkich produktów wspomagających budowanie masy mięśniowej czy tez redukcji.

Jabłczan kreatyny – co trzeba o nim wiedzieć?

Jednym z wysoce popularnych rodzajów kreatyny dostępnych w sprzedaży jest jabłczan kreatyny. Jabłczan jest odporny na enzymy żołądkowe, a co za tym idzie – nie rozpada się na uboczną kreatyninę. Porównywalnie jak monohydrat kreatyny, jabłczan odpowiada za transport ATP (adenozynotrifosforan) do tkanek mięśniowych – to tam niezbędna jest energia. Niestety nie jest to możliwe bez właściwego „pobudzenia” mięśni, a więc intensywnego treningu. Testowany jabłczan kreatyny pozwala budować lepszą jakościowo, w porównaniu z monohydratem, strukturę mięśniową. Zastosowanie jabłczanu z wodą powoduje szybsze przyswajanie produktu w naturalnie panującym w organizmie środowisku wodnym. Substancja szybko rozpuszcza się w wodzie, stąd taka forma jest bardzo praktyczna.

Przyjmowanie

Zarówno monohydrat kreatyny, jak i jabłczan kreatyny muszą być przyjmowane regularnie – wówczas efekty będą szybsze i efektowne. Na każdym opakowaniu opisane są sposoby użycia suplementów – trzeba stosować się do zaleceń, choć badania dowodzą, że niezależnie od trybu zazywania i faktu, czy zażywa się jabłczan kreatyny na czczo, czy podczas jedzenia nie odgrywa większej roli. Najlepiej jednak zażywać odżywkę po treningu z racji większego „wysycenia” mięśni i efektywniejszego pochłaniania przez nie kreatyny.

Są różne teorie dotyczące wspomagających składników, jakie potęgują działanie kreatyny. Nie bez znaczenia jest stosowanie jej z glukozą (bez względu na formę kreatyny jest wówczas lepiej przyswajalna przez nasz organizm). W zależności od przyjętej strategii i pomysłu treningowego wskazana dawką jabłczanu kreatyny jest 5-10 g kreatyny na 24 godziny, w podziale na – do 3 porcji (czyli doza nie powinna przekraczać od 2 do 5 g). Oczywiście norma może się zmienić w przypadku różnych cech ćwiczącego, tj. masy ciała, postaci kreatyny i poziomu wysiłku w trakcie treningów i poza nimi).

Działania niepożądane

Efektem zbyt dużego spożywania jabłczanu kreatyny może być wytworzenie formaldehydu – związku toksycznego podrażniającego błony śluzowe całego przewodu pokarmowego, a w większym nasyceniu także uszkodzenie serca, wątroby, nerek i ośrodkowego układu nerwowego. Oczywiście dysfunkcje nie powstają, gdy przestrzegane są zalecenia i przerwy w przyjmowaniu, a także sprawdzanie stężenia formaldehydu. Rzecz jasna na skutek braku możliwości wiązania wody i stabilność cząsteczek góruje nad tańszym monohydratem. Dzięki swoim właściwościom efekty niepożądane występują u niewielkiej grupy stosujących jabłczan. W zależności od ustroju wyniki widoczne są po kilku do kilkunastu tygodni i utrzymują się dość długo.  Odżywki na przyrost siły.

Odżywki na przyrost siły

Dlaczego jabłczan?

Zespolenie cząsteczek kreatyny z jabłczanem podwyższa poziom energii. Posiada wyższy stopień rozpuszczalności niż monohydrat na przykład przez co nie odnotowano znacznych problemów jelitowo-żołądkowych, a suplement umożliwia resyntezę ATP stąd efekty są lepiej zauważalne i szybsze, niż w przypadku tańszej kreatyny. Cena jest adekwatna do jakości, więc można na własnym organizmie przetestować jabłczan, żeby się o tym przekonać. Warto podkreślić, że obrany cel uda się uzyskać poprzez regularne treningi, właściwą dietę i dostosowaną do każdego indywidualnie suplementację.

Titan’s Rage Nasilniejsza przedtreningówka

Titan's Rage opinie

Titan’s Rage jest to przedtreningówka stworzona we współpracy z kulturystami a także i fachowcami od żywienia. To formuła, która pozwoli Ci ćwiczyć intensywniej i wydajniej . Dzięki temu zbudujesz mięśnie, na które zwróci uwagę każda kobieta, a co najważniejsze będą dowodem Twojej ciężkiej pracy nad sobą oraz pokonywania kolejnych barier organizmu!

Odżywki na przyrost siły >> ZOBACZ